söndag 10 juni 2012

Ett steg i rätt riktning på Lida Loop

Idag kördes lida loop och kände på uppvärmningen att benen funkade bättre än de gjort hittills i säsongen. Fick en bra start och hade inga problem att ligga med längst fram i täten. Tappade 5sek på slutet av första loopen då jag halkade till på en klippa. Lyckades nästan direkt täppa till luckan och höll mig med i tätgruppen. Hade inte såna ben att jag kunde göra så mycket mer än att bara ligga med men var överlycklig över det. Med 5km kvar fick jag släppa täten och höll mitt tempo till mål som 6e man. Ett stort steg framåt och formen kanske är påväg ändå. Blir spännande att träna framöver. Nästa helg är det återigen dags för svecup i ymer/borås och nu har jag fått tillbaka lite självförtroende att jag kan hänga med så det blir skoj.

Inga kommentarer: